КОРПОРАТИВНЫЙ БЛОГ

Як відкрити своє digital-агентство і які навички керівника можна прокачати в процесі

Roman TymokhovЦей пост про кризу як про «чарівний пендель» та важливість делегування

Передісторія : з Романом Тимоховим я працював в одній SEO-компанії в 2014-2015 роках. На моїх очах він у вільний час провів невеликий бізнес-експеримент, завдяки якому заробив половину місячної зарплати. Надихнувшись, Рома звільнився і заснував своє агентство.

Зараз, після декількох років, ми зв'язалися з ним і попросили розповісти про його підприємницький досвід, помилки та відкриття.

- З «керуванням» я зіткнувся в далекому 2011-му році, коли працював менеджером з продажу в одній відомій транснаціональній компанії. Я виграв конкурс на позицію «координатор продажів у сегменті ХоРеКа», після чого став керувати, як умів. На тому проекті мій керівник дуже багато чому мене навчив: як спілкуватися з власниками бізнесу, звільняти людей і брати на себе відповідальність.

Але, звичайно ж, основний досвід ми набуваємо саме тоді, коли повністю беремо відповідальність за ВСЕ на себе. І самий «жир» почався, коли 8 вересня 2014 я почав бізнес, назвавши компанію "Бізнес Майстерня".

На сьогоднішній день наша Бізнес Майстерня - це:

  • 12 співробітників в штаті, 17 віддалених співробітників;
  • 80% фокусування на контекстній та таргетованій рекламі;
  • Навики роботи з "Big Data";
  • Більше 100 довольних клієнтів

Йдучи до цих досягнень «з нуля», я відмінно прокачав свій управлінський навик. Важливі навіть не ці досягнення, а досвід. Можливо, це найцінніший актив, який я придбав за цей час.

- В який момент ти вирішив робити щось своє?

- Працюючи найманим співробітником, я завжди відчував якусь незадоволеність. Це не тому, що ці компанії погані (зараз, будучи власником, я чудово розумію, наскільки складно зробити дійсно сильну компанію), а тому що відчував, що у мене не виходило реалізувати весь свій потенціал в статусі найманого робітника.

Я переглянув всі «Бізнес Секрети», звідки виніс просту ідею, яку Олег Тиньков повторював ледь не в кожному випуску:

«Бізнесом можуть займатись не всі. Але спробувати варто кожному. Вийде? Відмінно, ви - підприємець. Не вийде? Ок, тоді це життєвий досвід для вас ».

Озброївшись цією ідеєю, я вирішив спробувати на простій «темі» - просування книги одного відомого інтернет-діяча у якісті партнера. Модель заробітку була простою - я отримував 300 рублів (це був російський проект) за кожний проданий через мене екземпляр книги, а також комісійні з продажу наступних продуктів цими ж самими клієнтами, такий собі партнерский маркетинг.

Підсумки цієї авантюри були такими:

  • вкладені в проект гроші (контекстна реклама, таргетована реклама) вдалося примножити в 15 разів;
  • на проект в цілому було витрачено 9,5 годин, а зароблено майже половина місячної заробітної плати, яку я отримував тоді на основній роботі. Ще більш цікаве порівняння: тоді я витрачав не менше 6 годин на тиждень, щоб добиратися до роботи;
  • Звичайно ж я не покинув цей проект, він і досі, по міркам середньостатистичного споживача, приносить не малі гроші.

Я радів новим Інсайтам, як дитина. Тут було найважливіше - новий досвід і відчуття. Головне - у мене вийшло реалізувати саме свою ідею, примножити гроші, доставити радість хоча б одному клієнту!

Тоді я зрозумів, що треба спробувати запустити більш серйозний проект.

- У тебе були страхи або сумніви перед початком власного бізнесу?

- Я думаю, що кожен, хто починає будь-яку відповідальну справу, відчуває страхи і сумніви. І я їх відчував. Дуже ймовірно, що я б продовжував їх відчувати і далі, якби не жорстка криза, яка виникла в певний момент.

Саме жорстка криза була тим «чарівним пенделем», який перекинув мене за межу колишнього і звичного.

На той момент моя дружина потрапила в лікарню. А на місце, де я працював, змінилося керівництво і продовжувати працювати там більше не було можливим. Потрібно було продовжувати платити за зобов'язаннями: орендне житло, кредит, зарплата (на той момент у мене вже було 2 співробітника).

І потрібно було робити вибір: або я беру більше відповідальності за своє життя, життя сім'ї та за тих людей, які вже рухалися разом зі мною в бізнесі ... або повністю відступити.

Всі ці обставини так тиснули на мене, що навіть рішення зняти офіс (кімнату) за $ 130 здавалося для мене нереально складним :). Але ця криза була найзначнішим ривком за всю історію компанії.

Ми уникаємо важких криз, але саме вони дають можливість якісно вирости!

- Ти робив якісь помилки на старті, які зараз ясно бачиш?

- Так. Я намагався залучити в бізнес старих знайомих з моїх минулих місць роботи. Тоді мені здавалося, що це гарна ідея, так як ми знаємо один одного і можемо довіряти один одному.

Це виявилося поганою ідеєю. Твої знайомі просто не можуть побачити тебе в новій ролі. Вони не можуть сприймати тебе як серйозного бізнес-партнера і не можуть відчути в повній мірі відповідальність за це партнерство.

Тому, я прийняв рішення в подальшому брати в бізнес тільки тих людей, які раніше мене не знали. Пам'ятаю, як один бізнесмен на тренінгу розповідав, що він за все своє життя разів п'ять повністю оновив своє оточення. Це круто.

Щоб сильно вирости, потрібно часто повністю міняти оточення - це неминуче.

- Як ти знаходив перших співробітників? Що корисного виніс з цього досвіду?

- Робота з людьми - мабуть, найбільш захоплююча, непередбачувана і цікава частина бізнесу. Ти намагаєшся категоризувати людей, щоб зрозуміти хто стане затятим послідовником культури твого бізнесу, а хто - ні ...

Але кожна людина унікальна. Розподіл людей за категоріями - невдячна справа :).

Першим «співробітником» була моя двоюрідна сестра. Вона приходила після пар і допомагала мені. Потім вона покликала свого друга, який і до цього дня є ключовим співробітником нашої компанії. А далі була просто практика, ми просто наймали.

Якщо ми кидаємо гральну кістку 10 раз, то невідомо, скільки разів випаде грань з шістьма точками. Якщо ми кидаємо гральну кістку 1000 разів, то кожна грань випаде приблизно 1000/6 = 166,66 раз. Тобто, якщо мені необхідно отримати 166,66 раз грань з шістьма точками, я повинен кинути кістку 1000 разів.

Точно так само і з співробітниками: потрібно дуже багато наймати, щоб в компанію потрапили саме ті люди, які потрібні.

- Як вчитися делегувати завдання?

- Сьогодні, я вже бачу людей з сильними задатками лідера, з управлінськими якостями. Якби ці люди могли розлучитися зі своєю роботою і делегувати її іншому працівникові, вони б виросли в десятки разів.

Страх перед делегуванням № 1

Я бачу, як люди тримаються за свою роботу, за своє ремесло. Вони асоціюють цю роботу з собою. Як то кажуть, «я є те, що я роблю або Зроблю Все Сам (як Джон Макклейн)». І таким чином, віддаючи роботу комусь іншому, ти ніби як ризикуєш втратити себе.

Мені здається, що «страх втратити себе» - один з найсильніших. Я теж цього боявся. Пам'ятаю, я своїми руками налаштовував акаунти AdWords, але розумів, що якщо я не делегую цю роботу, зростання компанії не буде. І дійсно, сьогодні я набагато гірше знаюся в AdWords, ніж багато наших співробітників. Але якби я не делегував цю роботу, ми б досі сиділи удвох і не досягли тих результатів, які є зараз.

Страх перед делегуванням № 2

Другий страх - побоювання того, що «співробітник зробить роботу гірше, ніж я сам». Як то кажуть - якщо хочеш зробити щось добре, зроби це сам. І дійсно, якщо неправильно делегувати, то співробітник зробить роботу гірше. Делегування - це мистецтво, якому треба постійно вчитися. Тут також доречний приклад з гральною кісткою, описаний вище. Хочете навчитися круто делегувати? Делегуйте якомога більше!

Делегуванню потрібно вчитися безперервно. Наприклад, сьогодні, щоб збільшувати компанію далі, мені потрібно делегувати управління компанією. І я знову відчуваю якийсь страх ...

Але у нас завжди є вибір. У моєму випадку: або я делегую управління і сам займаюсь подальшим зростанням компанії (скажімо, збільшую її в 2 рази за три місяці). Або я не делегую управління і продовжую займатись якоюсь операційної рутиною. Але тоді значного зростання не буде.

Загалом, зараз мені здається, що бізнес - це суцільне і постійне делегування всього:

  • спочатку ти делегуєш виробництво;
  • потім - продаж;
  • потім - бухгалтерію;
  • далі - маркетинг;
  • потім - HR;
  • і нарешті - управління.

- Що змінилося в твоєму характері і світогляді за той час, що ти займаєшся бізнесом?

- Стало менше сумнівів і з'явилося більше впевненості. Я засвоїв, що «я можу». Якщо я зміг дійти до цього результату, то зможу помножити і виростити компанію в стільки ж разів знову.

"Безумовно, я також став краще розуміти людей. Сьогодні усвідомлюю, що це одна з найцінніших навичок. Хоч як би розвивалися технології, якою б значною не ставала роль так званої «Big Data», ніщо з розуміння цього ніколи не замінить навик розуміння людей."

Щоб реалізувати будь-який хоч трохи серйозний проект, потрібна сильна команда. А створення команди починається з розуміння психології людей.

Про жорсткість заради блага. Вважається, що важливо донести ідею до колективу, і колектив вже сам піде до неї. Але на шляху до мети, звичайно ж, будуть різні перешкоди і труднощі. Частина людей не повірить тобі і піде.

Необхідно продовжувати далі вести колектив до наміченої мети. І ось тут потрібна «жорсткість заради блага». Я не розумів її, поки не прочитав у Адізеса про Демократію та тоталітаризм в управлінні. Ні та, ні інша форма сама по собі недосконала, тому на практиці потрібно використовувати і те, і інше.

Демократія хороша на етапі розробки і прийняття рішень, коли потрібно залучити колектив в генерацію ідей. А ось коли рішення прийнято і ми переходимо до впровадження - потрібно включати Тоталітаризм і «жорсткість», поки рішення не буде впроваджено! Після того, як рішення впроваджено, можна знову повертатися до «свободи слова» і Демократії! :)

Ще я зрозумів, що потрібно більше довіряти. Довіра - найважливіша «валюта» в бізнесі.

Роман Тимохов
Довіра - найважливіша «валюта» в бізнесі.

- Що ти порадиш іншим початківцям керівникам?

- Вище я вже написав, що частенько бачу навколо себе людей, які могли б досягати результатів в десятки разів більше, ніж досягають на поточний момент, як би вони змогли «відпустити» свою роботу.

Тобто, якби вони могли правильно делегувати її іншим людям. Тому, звичайно ж, моя перша порада - навчиться делегувати.

Прочитайте книги про делегування, а потім практикуйте. Спочатку нічого не вийде. Але ж гральну кістку потрібно кинути ... :)

Друга важлива порада (яку, до речі, я сам зараз «прокачую») - порада про Довіру. Пишу з великої літери, тому що Довіра - фундамент не тільки взаємин в бізнесі, а й взагалі будь-яких взаємин між людьми.

  • Є довіра, якою вас нагороджують інші люди. Тобто вхідна довіра.
  • Є довіра, якою ви нагороджуєте інших людей. Тобто вихідна довіра.

Так ось, в будь-яких ситуаціях з людьми в першу чергу потрібно оцінювати, що конкретно зараз відбувається з цими обома видами довіри. Часто люди, приймаючи рішення, нехтують Довірою - це, на мій погляд, фатальна помилка, яка просто повністю блокує особистісне та лідерське зростання!

Хочу навести кілька властивостей Довіри:

  • довіра дуже складно і довго напрацьовується (буквально роками) і може бути втрачена в одну мить;
  • довіра завжди йде раніше грошей. Тобто, ті гроші, які ви отримуєте, ви отримуєте завдяки Довірі;
  • гроші можна отримати з Довіри. Але Довіру не можна купити за гроші;
  • довіра - це дискретна величина. Вона або є, або її немає.

Моя порада: якщо хочете вирости як лідер і як особистість - завжди дбайте про довіру, якою вас нагородили інші люди. І нагороджуйте довірою інших людей наперед!

- Як ти думаєш, наскільки актуально сьогодні відкривати нове агентство по SEO / контекстній рекламі?

- Поки немає передумов до зникнення пошукових систем. Вони ще довго будуть лідируючими джерелами максимально цільового трафіку. Грубо кажучи, ТОП органічних результатів пошукової видачі буде ще довго існувати.

А раз буде ТОП - то будуть завжди і ті люди, які вмітимуть виводити в нього сайти. Так, зміняться методи просування. І якщо керуватись принципом «Куплю посилань і виведу сайт в ТОП», то агентство відкривати не варто :).

Думаю, що пошукові системи постійно навчаються і удосконалюються. І що штучні посилання гратимуть все менше і менше ролі в ранжуванні. Давайте згадаємо місію Google - «організувати всю наявну в світі інформацію, зробивши її доступною та зручною для використання».

Якщо Google продовжує впроваджувати цю місію (а я думаю, що продовжує), то він все більше і більше приділятиме увагу саме таким факторам, які сприяють цій місії. Тобто, якщо це зовнішнє посилання - воно повинни приводити на сайт-донор релевантний і цільовий трафік (сприяє місії), поведінкові фактори якого можна вимірювати. Якщо це якісь елементи внутрішньої оптимізації, які сприяють місії Google - вони теж будуть враховуватись більше. Якщо ви підтримуєте ці методи і вмієте переконувати в їх доцільності клієнтів, то агентство варто відкривати.

З іншого боку, ринок вже давно насичений і «розділений» агентствами з пошукового маркетингу. І в нього буде все складніше і складніше потрапити. Тому необхідно або сегментувати - наприклад, займатися просуванням тільки в сегменті нерухомості і т.д. Або пропонувати нові прогресивні методи просування, за умови що старі гравці не будуть здатні «осідлати» зміни і стануть програвати на цьому ринку ...

- Що, на твою думку, зміниться найближчим часом в інтернет-маркетингу?

- Не хочеться говорити банальності на кшталт «мобайл - тренд».

Що бачу з практики? Із сотень клієнтів, які «пройшли» через наше агентство, буквально одиниці дають відеорекламу. Далеко не всі розуміють роль відеомаркетингу. І я кажу тут не про дорогі відеокампаніі, націлені на брендинг.

Я кажу про performance-підхід, коли ми з допомогою ремаркетингу «наздоганяємо» користувача відеороликом про конкретний товар / послугу,що попередньо відвідав сторінку даного товару / послуги на сайті. Такі ролики можна зробити набагато дешевше, а з огляду на зростаючу частку споживання відеоконтенту, вони будуть приносити новий і вимірюваний ефект для продажів. Тому у цього напрямку, на мій погляд, є перспектива ...

Взагалі ж, якщо вірити теорії, що ми відстаємо від Заходу і рано чи пізно тенденції приходять звідти до нас - то, думаю, будуть сильніше розвиватися Автоматичні Воронки або так звані Розумні Воронки Продаж.

Календарь

<< < Июнь 2018 > >>
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Вс
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Опрос

Что для Вас важно при получении кредита на жилье:

Первоначальный взнос - 15.1%
Процентная ставка - 49.6%
Срок кредитования - 15.6%
Срок оформления документов - 13.6%
Свободный выбор квартир - 5.1%
Другие варианты ответа - 1%

Проголосовали: 411
Голосование для этого опроса закончилось on: 29 Дек 2017

Бизнес и финансы

Как выбрать интернет-провайдера для офиса? 12.06.2018

интернетПредставить современную жизнь человека без интернета достаточно сложно. Многие аспекты жизни человека связаны с...


Сувенирные ручки: стоит ли дарить? 10.06.2018

ручкаВыбор подарка – дело ответственное и трудновыполнимое. На данный момент существует настолько огромный ассортимент...


Недвижимость

Выбираем сейф для дома: на что обратить внимание? 17.05.2018

сейфК сожалению, современный мир полон неожиданностей и опасностей. В новостных сводках постоянно говорят о различных...


Как выбрать стабилизатор напряжения компании Стаб-Эксперт? 11.05.2018

стабилизатор напряженияК сожалению, на данный момент никто не застрахован от пониженного или нестабильного напряжения в сети. По словам...


Справка

Платежные карты ПриватБанка.Карта для выплат 02.07.2014

С Картой для выплат Вам будет удобно управлять разнообразными платежами: получать заработную плату, авансы,...


Платежные карты ПриватБанка. Карта «MasterCard World» 02.07.2014

Если Вы поклонник активного отдыха и постоянного движения,любите путешествовать и оплачиваете Вашей картой...